Výmena autentifikačných údajov v pokladnici PANDORA
Napísané: 12 Apr 2023, 09:20
Súbor autentifikačných údajov nahratý vo fiškálnom zariadení umožňuje overiť identitu fiškálneho zariadenia pri komunikácii so systémom eKasa a má v záujme ochrany údajov zasielaných do systému eKasa platnosť dva roky od vystavenia. Z tohto dôvodu majú podnikatelia, ktorí evidujú tržby v systéme eKasa, povinnosť po dvoch rokoch vymeniť autentifikačné údaje vo svojich pokladniciach. Výmenu súboru je potrebné uskutočniť v lehote 30 dní pred vypršaním jeho platnosti (podnikateľ tak však môže urobiť aj skôr). Na blížiaci sa koniec platnosti autentifikačných údajov program upozorňuje hlásením s výzvou na aktualizáciu autentifikačných údajov. Požiadať o nové autentifikačné údaje je potrebné na portáli finančnej správy v eKasa zóne podnikateľa. Starým autentifikačným údajom nie je potrebné venovať pozornosť – po uplynutí dvojročnej lehoty sa automaticky zneplatnia.
Kde získať nové autentifikačné údaje?
Podnikateľ musí o nové autentifikačné údaje požiadať na portáli finančnej správy vo svojej eKasa zóne.
Ako požiadať o nové autentifikačné údaje?
Pri iných pokladniciach je potrebné postupovať podľa návodu a servisného programu výrobcu.
Presný postup a ďalšie informácie sú popísané v téme Pomocníka OBERON: Postup získania identifikačných a autentifikačných údajov.
Kde získať nové autentifikačné údaje?
Podnikateľ musí o nové autentifikačné údaje požiadať na portáli finančnej správy vo svojej eKasa zóne.
Ako požiadať o nové autentifikačné údaje?
- V dostatočnom časovom predstihu pred vypršaním platnosti aktuálnych autentifikačných údajov požiadajte finančnú správu o vygenerovanie nových autentifikačných údajov.
- Vo svojej eKasa zóne vyberte ponuku Žiadosť o nové autentifikačné údaje.
- Prostredníctvom poľa Nové autentifikačné údaje požiadajte o ich pridelenie pre svoje fiškálne zariadenie. V prípade viacerých pokladníc je potrebné požiadať o pridelenie nových autentifikačných údajov pre každé fiškálne zariadenie osobitne.
- V žiadosti je potrebné vytvoriť heslo, ktoré následne použijete pri nahrávaní autentifikačných údajov do svojho fiškálneho zariadenia – heslo nezabudnite!
- Po spracovaní požiadavky sa vám súbor autentifikačných údajov zobrazí a môžete si ho stiahnuť na lokálne úložisko, napr. do svojho počítača.
- V poslednom kroku je potrebné nové autentifikačné údaje zapísať do fiškálneho zariadenia.
Pri iných pokladniciach je potrebné postupovať podľa návodu a servisného programu výrobcu.
Presný postup a ďalšie informácie sú popísané v téme Pomocníka OBERON: Postup získania identifikačných a autentifikačných údajov.