Diskusné fórum pre používateľov programu OBERON - Agenda firmy je zatiaľ v testovacej prevádzke!

Prezeranie príspevkov je povolené každému návštevníkovi stránky, prispievanie len pre registrovaných členov. Zaregistrovať sa je možné vyplnením formulára na tejto stránke. Tento oznam bude neskôr obsahovať privítanie a pravidlá portálu (zatiaľ ich registrovaní členovia dostávajú mailom) a bude nastavený tak, že registrovaný používateľ bude môcť jeho zobrazenie vypnúť - zatiaľ sa zobrazuje trvalo každému. V súčasnej dobe prebieha testovanie funkčnosti fóra.

Výmena autentifikačných údajov v pokladnici PANDORA

mi casa es su casa, o-lé! a čo na to ekasa? keď bloček len pomaly súka sa... viete že slovo pokladnica, je odvodené od slova poklad?
admin
Site Admin
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 27 Mar 2023, 11:03

Výmena autentifikačných údajov v pokladnici PANDORA

Príspevok od používateľa admin »

Súbor autentifikačných údajov nahratý vo fiškálnom zariadení umožňuje overiť identitu fiškálneho zariadenia pri komunikácii so systémom eKasa a má v záujme ochrany údajov zasielaných do systému eKasa platnosť dva roky od vystavenia. Z tohto dôvodu majú podnikatelia, ktorí evidujú tržby v systéme eKasa, povinnosť po dvoch rokoch vymeniť autentifikačné údaje vo svojich pokladniciach. Výmenu súboru je potrebné uskutočniť v lehote 30 dní pred vypršaním jeho platnosti (podnikateľ tak však môže urobiť aj skôr). Na blížiaci sa koniec platnosti autentifikačných údajov program upozorňuje hlásením s výzvou na aktualizáciu autentifikačných údajov. Požiadať o nové autentifikačné údaje je potrebné na portáli finančnej správy v eKasa zóne podnikateľa. Starým autentifikačným údajom nie je potrebné venovať pozornosť – po uplynutí dvojročnej lehoty sa automaticky zneplatnia.

Kde získať nové autentifikačné údaje?

Podnikateľ musí o nové autentifikačné údaje požiadať na portáli finančnej správy vo svojej eKasa zóne.

Ako požiadať o nové autentifikačné údaje?

  • V dostatočnom časovom predstihu pred vypršaním platnosti aktuálnych autentifikačných údajov požiadajte finančnú správu o vygenerovanie nových autentifikačných údajov.
  • Vo svojej eKasa zóne vyberte ponuku Žiadosť o nové autentifikačné údaje.
  • Prostredníctvom poľa Nové autentifikačné údaje požiadajte o ich pridelenie pre svoje fiškálne zariadenie. V prípade viacerých pokladníc je potrebné požiadať o pridelenie nových autentifikačných údajov pre každé fiškálne zariadenie osobitne.
  • V žiadosti je potrebné vytvoriť heslo, ktoré následne použijete pri nahrávaní autentifikačných údajov do svojho fiškálneho zariadenia – heslo nezabudnite!
  • Po spracovaní požiadavky sa vám súbor autentifikačných údajov zobrazí a môžete si ho stiahnuť na lokálne úložisko, napr. do svojho počítača.
  • V poslednom kroku je potrebné nové autentifikačné údaje zapísať do fiškálneho zariadenia.
Pri fiškálnom zariadení eKasa PANDORA postupujte podľa návodu v téme Pomocníka OBERON: Zápis identifikačných a autentifikačných údajov.

Pri iných pokladniciach je potrebné postupovať podľa návodu a servisného programu výrobcu.

Presný postup a ďalšie informácie sú popísané v téme Pomocníka OBERON: Postup získania identifikačných a autentifikačných údajov.
Napísať odpoveď